راه اندازی کارخانه تولید آب معدنی

با توجه به پیشرفت و مدرن شدن جوامع، و کاهش منابع آب سالم، به نظر می‌رسد که تولید آب معدنی، می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد و این صنعت آینده‌ای سودآور خواهد داشت. راه اندازی یک خط تولید اب معدنی به تجهیزات و ادواتی نیاز دارد که علاوه بر هزینه‌ سرمایه‌گذاری پایین، بتواند استانداردهای بهداشتی را در بالاترین سطح رعایت کند.

 

آب حیاتی‌ترین عنصر روی زمین است که زندگی تمام موجودات، به آن وابسته است. با افزایش تقاضا و رقابت بین مصرف‌کننده‌های مختلف، ایجاد توازن بین منابع موجود و رفع این نیاز، ضرورت یافت.

پیشرفت جوامع و تغییر الگو و سبک زندگی انسان‌ها، موجب تغییر روش‌های برآوردن نیاز به آب، شده است و راه‌اندازی خط تولید آب معدنی  یکی از الزامات در جوامع مدرن شهری و صنعتی است و امروزه این صنعت یکی از صنایع پر رونق در جوامع مدرن است.

اما چالش‌ اصلی در این صنعت، تولید مداوم محصولی با کیفیت و عاری از میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا و پرتوزاست. و در واقع، دغدغه اصلی این صنعت، توجه به حفظ سلامت مشتری است و رعایت تمام قد استانداردهای بهداشتی است.

آب معدنی چگونه تولید می شود؟

با توجه به چشمه و منابع طبیعی مختلفی که وجود دارد، مواد معدنی آن ها نیز متفاوت است و البته باید شاخص های لازم استاندارد را داشته باشد. در واقع در انواع آب معدنی نباید مواد معدنی کمتر یا بیشتر از استاندارد های مشخص شده باشد.

مراحلی که لازم است در تولید آب معدنی رعایت شود عبارت اند از:

  1. آماده سازی و سالم سازی آب و تصفیه آب
  2. پر کردن بطری آب معدنی
  3. تولید یا تهیه ظروف مناسب برای بسته بندی آب

در ادامه به بررسی کامل خط تولید و این سوال شما عزیزان که  “چگونه آب معدنی تولید کنیم” می پردازیم.

شماره تماس برزین صنعت

انواع آب معدنی

آب معدنی طبیعی: این نوع از منابع طبیعی تهیه می شود و دارای آهن و منگنز است و خاصیت دارویی می باشد.

آب چشمه: این نوع اب معدنی از منابع زیرزمینی سرچشمه می گیرد و ممکن است هر چشمه ماده معدنی متفاوتی نسبت به دیگری داشته باشد.

آب آماده: این نوع آب با وارد کردن یکسری مواد شیمیایی برای سلامت انسان، و تصفیه آب تولید می شود تا استاندارد های مشخص شده را دارا باشد.

آشنایی با خط تولید اب معدنی

با وجود فرآیندهای مختلف تولید آب معدنی که آن هم به نوع محصول و نیاز بازار بستگی دارد، برای آشنایی با خط تولید آب معدنی باید متذکر شد که روند اصلی در همه موارد یکی است. به طور کلی، تکنولوژی و مراحل راه‌اندازی خط تولید آب معدنی، به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • راه اندازی و تجهیز واحدهای اصلی شامل: واحدهای آماده‌سازی، سالم‌سازی، غنی‌سازی و پرکردن بطری آب معدنی
  • راه اندازی و تجهیز واحدهای جانبی شامل: واحد تهیه و تولید ظروف مورد نیاز برای بسته‌بندی

راه‌اندازی خط تولید آب معدنی

قبلا نیز اشاره شد، رعایت استانداردهای بهداشتی مهمترین و اصلی‌ترین مسئله در تجهیز و راه‌اندازی خط تولید آب معدنی است. برای راه‌اندازی خط تولید آب معدنی، قبل از هر اقدامی باید چند مورد را در نظر داشت:

  • ظرفیت تولید کارخانه
  • مکانی که کارخانه در آن راه اندازی می شود
  • هزینه های حمل و نقل و انتقال آب
  • نوع آب مورد استفاده
  • ظرفیت تولید در هر ساعت و البته نوع و کیفیت بسته‌بندی

دقت به این نکات، به انتخاب صحیح و کم هزینه‌تر کمک می‌کند. اما بطور کلی، هزینه راه‌اندازی خط تولید اب معدنی شامل موارد زیر می‌شود:

  • تجهیز و راه‌اندازی تصفیه‌خانه طبق استانداردهای کیفی آب
  • تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل کیفی و اخذ مجوزهای مربوطه
  • تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه پرکن
  • تجهیزات کاربردی مانند ایستگاه‌های تامین نیرو و …
  • هزینه‌های تامین مواد اولیه و انتقال آب

در نتیجه، برآورد هزینه خط تولید آب معدنی قطعا می‌تواند موجب سودآوری کارخانه شود و نقش مهمی در میزان موفقیت نهایی و رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده کارخانه داشته باشد. یکی دیگر از مراحل در خط تولید آب معدنی بسته بندی آب معدنی می باشد که تقریبا جزو آخرین مراحل می باشد.

خرید و فروش خط تولید آب معدنی

برای خرید خط تولید آب معدنی، و همچنین خرید دستگاه آب معدنی باید به این مسئله دقت نمود که تجهیزات، در عین حال که هزینه اولیه و نگهداری و تعمیرات پایینی دارند، استانداردهای بین‌المللی و بهداشت غذا و دارو را در بالاترین سطح رعایت کرده باشند.

برای راه‌اندازی یک خط تولید آب معدنی، تجهیزات متعددی نیاز است. در نتیجه، هزینه سرمایه‌گذاری بالایی نیز می‌طلبد. اما این سرمایه‌گذاری می‌تواند پیامدهای ناگوارتر و پر هزینه‌تری را به همراه داشته باشد، چنانچه تجهیزات مناسب و استانداردی، تهیه نشود.

خوشبختانه علاوه بر شرکت‌ها و واردکننده‌هایی که تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید آب معدنی را وارد می‌کنند، شرکت‌های بزرگ و کوچک موفق داخلی‌ای هستند که در زمینه فروش خط تولید آب معدنی فعال هستند.

بسیاری از این محصولات داخلی، دارای استانداردهای کیفی و بهداشتی در سطح جهانی هستند و در نتیجه با حذف عامل متغیر ارزی، می‌توان قیمت خط تولید آب معدنی را کاهش داده و با هزینه به مراتب کمتری، خط تولید آب معدنی، با کیفیت و پربازده‌ای را تهیه نمود.

ماده اصلی بطری‌ها آب

بیس‌فنل آ (BPA) ماده اصلی بطری‌های آب، شیشه‌شیر کودکان و دیگر ظرف‌های بسته‌بندی‌های نوشیدنی و خوراکی است. ورود این ماده به بدن ممکن است باعث اختلال در عملکرد غدد داخلی بدن شود. این ماده می‌تواند مانند هورمون زنانه یعنی استروژن عمل کند.

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که این ماده شیمیایی ممکن است موجب تولد نوزادانی با ناتوانی‌ها و مشکلات حاد شود. تحقیقات قبلی نشان داده بود اگر بطری‌ ها و شیشه‌های شیر کودک را بارها شسته، جوشانده یا بسابیم، به احتمال زیاد، ماده شیمیایی بیس‌فنل «‌آ» از ظرف به آب منتقل می‌شود.

ولی تحقیقات جدید نشان می‌دهد مقدار ماده مضر آزادشده به نو یا کهنه‌بودن ظرف پلی‌کربناتی ربطی ندارد و در هر صورت، در اثر تماس با آب‌جوش، مقدار زیادی از این ماده وارد محتویات ظرف می‌شود.

هر چند استفاده از محتویات این بطری‌ها، در صورت نگهداری مناسب، ضرری ندارند، ولی باید سعی کرد فقط و در مواقع ضرورت، از این بطری‌ های پلاستیکی استفاده کنیم.

استفاده مداوم و همیشگی از بطری‌ توصیه نمی‌شود، زیرا متخصصان هشدار دادند نوشیدن آب از بطری‌ پلاستیکی، خطر واردشدن مواد شیمیایی سمی به بدن را تا 70 درصد افزایش می‌دهد.

معلوم شد نوشیدن آب از بطری‌ پلاستیکی که از ماده شیمیایی بیس‌فنل ‌آ ساخته شده‌اند، میزان مواد شیمیایی سمی موجود در ادرار را تا حدود 70 درصد افزایش می‌دهد که بدون شک برای سلامتی بدن زیان‌بار است. این پژوهش نشان داد ماده شیمیایی بیس‌فنل، سیستم هورمونی این افراد را مختل می‌کند و درنتیجه روی اندام‌ها و توانایی‌های تولیدمثل تأثیر نامطلوب دارد.

همچنین به مغز آسیب می‌رساند و سبب بروز بیماری‌های قلبی، سرطان، چاقی و دیابت می‌شود. استفاده از این بطری‌ پت، بسیار آسان و در عین‌ حال، بهداشتی است.

اگر این بطری‌ ها را در وضعیت معمولی نگهداری کنیم، محتویات آن مدت‌ها سالم باقی می‌ماند و خطری مصرف‌کننده را تهدید نمی‌کند ولی نگهداری این بطری‌ ها در زیر نور آفتاب، یا یخ‌زدن آب در آنها برای سلامتی مضر است. در این مقاله در مورد راه اندازی کارخانه تولید آب معدنی صحبت می کنیم.

بهتر است هنگام استفاده از این ظرف‌ها، به موارد زیر دقت کنیم:

نگهداری دور از آفتاب: تابش مستقیم آفتاب به بطری، آب‌های درون بطری را سرطان‌زا می‌کند و به همین دلیل بطری‌های پلاستیکی آب‌معدنی که در فروشگاه‌های مواد غذایی، مدت‌های طولانی در معرض تابش نور آفتاب نگهداری می‌شوند، غیرقابل استفاده و سرطان‌زا هستند.

وقتی بطری‌ های پلاستیکی برای مدت طولانی در معرض نور خورشید می‌مانند، برخی مواد موجود در بطری، وارد آب می‌شود. این مواد ممکن است موجب ابتلای افراد به بیماری‌های مختلفی شود.

اگر این آب‌ معدنی‌ها در معرض حرارت یا نور آفتاب نباشد، مصرف آنها تا یک سال مشکلی ندارد ولی در غیر این صورت، خیلی زود غیرقابل استفاده می‌شوند.

✔  یخ‌زدن ممنوع: برخی افراد بطری‌های آب‌ معدنی را در فریزر می‌گذارند تا یخ بزند و بتوانند بیرون از منزل، آب خنک بنوشند اما باید دانست. این کار برای سلامتی بدن ضرر دارد. در صورت انجماد بطری‌های پلاستیکی، ماده اصلی تشکیل‌دهنده آن، تغییر کرده و مواد مضری را وارد آب می‌کند. بنابراین باید از انجماد آب‌ها در این بطری‌ها خودداری کرد.

جوشاندن ممنوع: تحقیقات جدید نشان می‌دهد اگر بطری‌ پلاستیکی در معرض آب جوش قرار گیرند، مواد شیمیایی مضر آن 55 برابر حالت معمولی وارد آب می‌شود.

بطری آب معدنی چقدر ایمن و سالم است؟

زمانی که بطری آب منجمد باشد و به مرور زمان در هوای ازاد قرار بگیرد ممکن است بعد از به علت تغییرات دمایی که صورت گرفته است شاهد ذرات ریز و سفیدی باشید اما نگران نباشید زیرا این ذرات موادی معدنی هستند و هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارد. لازم به ذکر است تا به امروز هیچ مطالعه و گزارشی جهت مضرر بودن بطری آب معدنی اعلام نشده است.

آماده سازی و سالم سازی آب

در این قسمت آب معدنی هدایت شده از منابع آب مراحل زیر جهت انتقال به خط پر کن آماده می‌گردد از آنجایی که بر اساس تعاریف انجام شده محصول آب معدنی، آب طبیعی خارج شده از منابع آب (چشمه و یا چاه) می‌باشد که بدون هیچگونه تغییری در ترکیبات شیمیایی آن در بطری پر شده باشد لذا جهت آماده سازی صرفا از مراحل زیر استفاده می‌گردد.

شماره تماس برزین صنعت

انتقال آب از منابع آب

در این مرحله با توجه به محل استقرار چشمه و یا آب زیرزمینی، آب از منابع مذکور به صورت کاملا بهداشتی به منابع ذخیره آب هوایی و یا زیرزمینی، واحد منتقل می‌گردد طی این مرحله ضمن ته نشینی مواد خارجی سنگین سعی می‌گردد از هر گونه آلودگی جنبی آب جلوگیری به عمل آید.

خط تولید آب معدنی

مخازن ذخیره آب

جهت هدایت آب به مراحل مختلف و امکان ذخیره سازی آب در واحد معمولا از منابع ذخیره هوایی یا زیرزمینی با توجه به ظرفیت خط تولید استفاده می‌گردد این منابع ذخیره سازی به نحوی طراحی می‌گردند که از هر گونه آلودگی‌های شیمیایی و میکروبیولوژیک در آب جلوگیری نمایند.

خط تولید آب معدنی

فیلتراسیون آب

جهت حذف مواد معلق و شناور در آب فیلترهای شنی مناسب در این مرحله استفاده می‌شود. این فیلتر‌ها طوری طراحی می‌گردند که آب با فشار معینی از یک بستر شنی با سایزهای متفاوت عبور داده می‌شود و مواد معلق آن حذف می‌گردد. این فیلتر‌ها با مکانیزم یکسان به صورت مختلفی ساخته می‌شود که صرف نظر از نوع آن همگی دارای مکانیزم و کاربری یکسان هستند.

خط تولید آب معدنی

تعدیل طعم، آب، رنگ و بو

جهت حذف هر گونه بوی احتمالی در آب و همچنین حذف رنگهای احتمالی آن در این مرحله آب از یک بستر کربن اکتیو عبور داده می‌شود. که طی آن از هرگونه بو و رنگ غیر طبیعی عاری می‌گردد. در این مرحله امکان افزودن انواع طعم‌ها، ویتامین‌ها، املاح و… می‌باشد.

خط تولید آب معدنی

مرحله فیلتر اسیون نهایی آب

طی این مرحله آب از یک فیلتر کاتریجی به نام پولیشر عبور داده می‌شود با توجه به اینکه مش این فیلتر بسیار بالا می‌باشد. (در حدود ۱۴۰- ۱۳۰) میکرون آب از هر گونه مواد معلق که با چشم غیر مسلح قابل رویت نمی‌باشد عاری می‌گردد این فیلتر‌ها با مکانیسم یکسان به صورت مختلف ساخته می‌شوند.

خط تولید آب معدنی

مرحله استریل کردن آب

در این مرحله جهت حذف هر گونه آلودگی احتمالی میکروبیولوژیکی در آب و بهداشتی کردن آن از یک سیستم (اشعه مادون بنفش) استفاده می‌شود در این مرحله آب با دبی و فشار معینی از یک بستر نور عبور داده می‌شود که طی زمان مذکور هر گونه آلودگی میکروبیولوژیک آن از بین رفته و آب صد در صد استریل و جهت شرب آماده می‌شود پس از این مرحله آب به خط پرکن هدایت می‌گردد.

پر کردن آب در بطری توسط دستگاه اب معدنی

اولین مرحله آماده سازی بطری ها مطابق تصویر زیر:

مرحله بعدی پرکردن بطری های مطابق تصویر زیر.

 آب

خط تولید آب معدنی کوچک

قبلا نیز اشاره شد که آب معدنی در انواع مختلف تولید می‌شوند از آب‌های غنی از املاح تا آب‌های گازدار و طعم‌دار. همچنین بسته به نیاز مصرف‌کننده با بسته‌بندی‌های متنوع (شیشه ای و پلاستیکی) و در ابعاد گوناگونی تولید می‌شوند.

بطری‌های آب معدنی در حجم‌های 300 سی‌سی تا 1.5 لیتری عرضه می‌شوند. که در این میان بطری‌های کوچک تقاضای بیشتری دارند. در نتیجه و بالطبع، بازده خط تولید آب معدنی کوچک بیشتر خواهد بود. چنانچه قصد سرمایه‌گذاری در این صنعت را دارید، تولید آب معدنی‌های کوچک، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

بررسی کلیه دستگاه های مورد نیاز برای خط تولید آب معدنی 

دستگاه بادکن پت (تولید بطری)

در ابتدا برای تولید بطری های پت باید از دستگاه بادکن پت استفاده شود،که در تیراژهای متفاوتی هستند. متناسب با دبی آب و میزان مصرف روزانه آب میتوان دستگاه بادکن با تیراژ مورد نظر را خریداری کرد. بدین صورت که پریفرم توسط کانوایر از مخزن به داخل آون دستگاه انتقال یافته و با گرم شدن داخل آون به داخل قالب رفته و توسط باد با سرعت بالا مطابق با هرطرحی که قالب باشد باد می شود.

دستگاه تمام اتوماتیک بطرى شوى، پرکن و دربند روتارى تـــری بلـــوک

 

  • دستگاه تمام اتوماتیک بوده و دستگاه پرکن،دربند و بطری شوی همه بر روی یک شاسی می باشد.
  • مخزن پرکن بصورت ریزشی می باشد و سیستم پرکن کاملا کنترل شده می باشد.
  • دستگاه دارای CIP شامل دامی باتل برای نازل ها و گوی آب پاش برای داخل مخزن محصول می باشد.
  • قسمت درب بند بصورت تمام اتوماتیک درب را بر روی دهانه بطری میگذارد.
  • کلیه قطعات،الکتروموتورها و گیربکس ها دارای استاندارد CE از اروپا می باشند.
  • قطعات برقی اعم از تابلو برق و سایر تجهیزات برقی از برند های معروف و مرغوب اروپایی استفاده شده است.
  • جنس بدنه دستگاه از استنلس استیل،مواد پلیمر و یا فلزات دارای پوشش صنعتی ضد زنگ می باشد.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع بطری(استاندارد)
  • تنظیم اتومات سطح مایع درون بطری
  • مجهز به کانوایر جهت تغذیه سریع ظروف
  • مجهز به تنظیم دور الکترونیکی (اینورتر) و سیستم عیب یاب الکترونیکی P
  1. سرعت: 10000
  2. حجم ظرف: 2500 – 200 
  3. قطر ظرف: 120 – 50
  4. ارتفاع ظرف: 370 – 100  
  5. برق مصرفی: 7
  6.  ارتفاع دستگاه: 3700
  7. عرض دستگاه: 2500
  8. طول دستگاه: 3000

دستگاه ردیف کن بطری (Unscrumbler Machine )

  • دستگاه تمام اتوماتیک بوده و قابلیت سورت بطری برای ظروف PET از 250 سـی سی تا 2000 سی سی را دارد. ماشین دارای بالابر بطری تمام اتومات مجزا می باشد.
  • الکتـروموتورها وگیـربکس ها از نوع معـروف و مــرغوب اروپایــی بوده و دارای استاندارد CE از اروپا می باشند.
  • ماشین دارای کنترل PLC بوده وسیسـتم مانیتورینگ HMI دو زبانه به گونه ای طراحی شده که اپراتور به راحتی می تواند ماشین را تنظیم نموده و میزان سـرعت تولید را نیز تغییر دهد، همچنین تمامی تغییرات وتنظیمات دستگاه از طریق صفحه نمایشــگرلمســـی SCREEN TOUCH  قابل اجرا می باشد.
  • دستگاه دارای اتاقک ایمنی با بدنه استنلس استیل و طلق می باشد.
  1. سرعت: 10000
  2. برق مصرفی: 3
  3.  ارتفاع دستگاه: 2300
  4. عرض دستگاه: 2670
  5. طول دستگاه: 3500

طی این مرحله بطری‌های خالی جهت هدایت به دستگاه فیل‌تر به صورت دستی و یا ماشینی ردیف می‌گردند. در صورتی که این عملیات دستی انجام گیرد توسط نیروی انسانی بطری‌های خالی بر روی نوار نقاله انتقال بطری خالی قرار داده می‌شود. در این روش ماشینی با استفاده از یک دستگاه بطری نظیر دستگاه بطری پلاستیکی  به صورت خودکار بر روی نوار نقاله مربوطه قرار گرفته و توسط یک نوار نقاله بادی به طرف دستگاه پر کن هدایت می‌گردند.

شماره تماس برزین صنعت

خط تولید آب معدنی

شستشوی بطری، پر کردن و درب بندی (three block)

طی این مرحله بطری‌ها توسط یک دستگاه روتاری شستشو می‌گردد و سپس بطری‌ها جهت پر شدن به دستگاه پرکن هدایت شده و بعد از  پر شدن، بطریها توسط یک دستگاه در ب بند روتاریی درب بندی می‌گردد.

دستگاه لیبل زن بطرى

  • دستگاه تمام اتوماتیک بوده و بصورت خطی عمل میکند.
  •   مورد اســـــــــتفاده جهت لیبل زدن بر روی بطری های گرد از جنس پلاستیک،شیشه، پلی اتیلن و پت طراحی شده است.
  • نوع چسب مورد استفاده می بایست از نوع چسب MELT HOT باشد.
  • کلیه قســمت های درگیر از جنس استنلس استیل،مواد پلیمر و یا فلزات دارای پوشش رنگ صنعتی ضد زنگ می باشد.
  • الکتروموتورها وگیربکس ها دارای گواهینامه CE از اروپا می باشـــــند وتمامی قطعات برقی اعم از تابلو برق ولوازم بـرقـی از بـرندهای معـروف و مرغوب اروپایی می باشد.
  • تسمه ها از نوع مرغوب اروپایی می باشد.
  • سیسـتم کنترل دستگاه PLC بوده و سرعت دستگاه بوسیله اینورتر قابل کنترل است.
  • سیسـتم فیدر دستگاه دارای موتور SERVO بوده و بدین وسیله کنترل دقیق می شود.
  1. سرعت: 12000
  2. قطر ظرف: 110 – 30
  3. ارتفاع ظرف: 120 – 30  
  4. برق مصرفی: 8
  5.  ارتفاع دستگاه: 1400
  6. عرض دستگاه: 1500
  7. طول دستگاه: 3000

 دستگاه فول اتوماتیک شرینک پک (اورلپ)

  • دستگاه کاملا اتوماتیک بوده و به نحوی می باشد که بطری به طور منظم وارد کانوایر ورودی دستگاه میگردد و سیسـتم ردیف کن اتوماتیک، بطری ها را در دسته های 12،9،6 تایی بسته به نوع بطری تفکیک وعملیات شرینک انجام می پذیرد.
  • دستگاه بصـــــورت مســــــتقیم به خط وصل می شود وجهت ردیف شدن بطری ها وعملیات شرینک به اپراتور نیاز ندارد.
  • دستگاه دارای کنترل PLC می باشد و سیستم مانیتورینگ HMI به گونه ای طراحی شده که اپراتور به راحتی می تواند ماشین را تنظیم نماید در ضمن تمامی تغییرات و تنظیمات دستگاه از طریق صفحه نمایشـگر لمســی (SCREEN TOUCH ) قابل اجرا است.
  • دستگاه مجهز به دو عدد فن خنک کننده بسته در انتهای تونل می باشد.
  • قابلیت تولید نایلون های چاپ دار.
  1. سرعت (دقیقه/بسته): 25
  2. قطر بسته بندی: 500-400-350
  3. برق مصرفی: 10
  4.  ارتفاع دستگاه: 2200
  5. عرض دستگاه: 1500
  6. طول دستگاه: 3800

طی این مرحله بطری‌ها در ردیف‌های مورد نظر که معمولا ۳*۲ تایی می‌باشند شرینگ می‌گردد این ماشین آلات نیز صرف نظر از نوع و اتوماسیون آن همگی دارای مکانیسم یکسانی می‌باشند.در ‌‌نهایت پس از برچسب خوردن بطری‌ها بصورت ۶ تایی بسته بندی می‌شوند. در بسته بندی نهایی هربسته با استفاده از فیلم شرینک بسته بندی می‌شود. فیلم شرینک فیلمی از جنس پلاستیک با جهت یافتگی معین است که پس از عملیات چاپ به صورت تیوپ درآمده و بر روی بسته بندی‌ها قرار گرفته و پس از ورود به داخل تونل شرینک با کمی حرارت جمع می‌شود و تمام محیط آنرا می‌پوشانند. در بسته بندی مقدار فیلم شرینک باید همیشه ۱۰ % بزرگ‌تر از اندازه ظرف مورد نظر باشد.

نمایندگی های معتبر پخش بطری آب معدنی

فروش و تولید بطری های آب معدنی به صورت گسترده در قالب اینترنتی و مراکز پخش انجام می شود. که باید برای تایید ان ها به پروانه ساخت، نحوه تولید، بررسی خط تولید آن ها، رعایت اصولی استاندار های لازم برای تولید بطری اب معدنی باید توجه کرد.

شرکت دانش بنیان برزین صنعت کوشا با سال های سابقه فروش در زمینه انواع دستگاه های مورد استفاده برای تولید آب معدنی فعالیت دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی مشخص شده با ما در تماس باشید.

 

آیا بطری آب معدنی را می توان دوباره استفاده کرد و با آب شیر پُر کرد؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به سلامت محیط زیست اهمیت می دهید و ترجیح می دهید از یک بطری آب چندین بار استفاده کنید نکات زیر را باید بدانید.

اولین نکته مراقب آلودگی میکروپلاستیک باشید: این نوع آلودگی ذرات ریز پلاستیکی هستند که از ظرف های پلاستیکی وارد آب می شوند. کد بازیافت 1 و 2 برای بطری آب معدنی، مناسب ترین ظروف پلاستیکی است و اما بهتر است با رعایت احتیاط استفاده شود. اگر مطمن نیستید که کد بازیافت بطری په عددی است یا عدد 7 درج شده بود، به هیچ عنوان از آن استفاده مجدد نکنید.

هزینه راه اندازی کارخانه تولید آب معدنی 1403

هزینه راه اندازی کارخانه تولید آب معدنی با توجه به خط تولید انتخابی کاملا متفاوت خواهد بود. انتخاب دستگاه های خط تولید تاثیر بسزایی در هزینه تمام شده راه اندازی کارخانه تولید آب معدنی خواهند داشت. انتخاب دستگاه های تمام اتوماتیک که میزان تولید بالاتری در ساعت دارند، مسلما هزینه بالاتری به نسبت انتخاب دستگاه های نیمه اتوماتیک خواهند داشت.

جهت کسب اطلاع از قیمت ها و مشاوره تلفنی یا حضوری با شماره های درج شده ما در سایت تماس گرفته تا ضمن ارائه مشاوره تلفنی به شما عزیزان، شما را از آخرین قیمت ها مطلع سازیم.

لیست قیمت دستگاه های خط تولید آب معدنی

دستگاه های خط تولید آب معدنی همانطور که گفته شد با توجه به مشخصاتی و ظرفیت تولید آن ها قیمت های گوناگونی دارند. جهت مشاوره در زمینه راه اندازی خط تولید آب معدنی با تماس با ما می توانید ضمن مشاوره کامل با کارشناسان ما، از آخرین قیمت های دستگاه های تولید آب معنی نیز مطلع شوید.

قیمت انواع بطری آب معدنی درجه یک

بطری آب معدنی خالی و درجه یک به عوامل بسیاری هستند که در قیمت انواع بطری آب معدنی تاثیر گذارند. از جمله این موارد می توان به مواردی از قبیل، کیفیت استفاده از مواد اولیه، کیفیت بسته بندی، استفاده از ظر های با جنس پت به جای استفاده از سایر ظروف پلاستیکی دیگر،اشاره کرد.

شماره تماس برزین صنعت

مشکلات خط تولید آب معدنی

تولید آب معدنی در حالی که سود آور است اما با یکسری مشکلات و سختی ها نیز مواجه است. یکی از مشکلاتی که می توان به آن اشاره کرد این است که باید تصفیه اب به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه باید مواد معدنی آن حفظ شود، باید در عین حال سالم باشد.

 

4.8/5 - (24 امتیاز)
فهرست
.